20.11.2012
Jan Hrabal

Ondřej Šebek: Fandů si vážíme, jejich názory jsou důležité

PARDUBICE — Úterní vydání MF DNES pro Pardubický kraj přineslo rozhovor s generálním manažerem HC ČSOB Pojišťovna Pardubice Ondřejem Šebkem. „Zájmu fanoušků si vážíme a činíme všechny kroky pro to, abychom zlepšili současný stav,“ tvrdí v reakci na otištěné interview.

„Chtěl bych tímto reagovat na titulek rozhovoru se mnou v dnešním vydání MF DNES pro Pardubický kraj. Ten absolutně neodpovídá postoji mému a vedení klubu k fanouškům. Tento nadpis je zjevně vytržen z kontextu a důrazně se proti němu ohrazuji. Toto slovní spojení jsem použil v reakci na otázku komentující vypískání našeho týmu. To se podle mého názoru nestalo, naopak v obou posledních domácích zápasech fandové podporují tým do posledních minut a tohoto faktu si opravdu vážíme. Víme, že někteří fanoušci pískali po skončení zápasu, to plně respektuji a beru jako vyjádření pochopitelné nespokojenosti s výsledkem a možná i jako reakci na některé kroky klubu, které jsme neměli dostatek času vysvětlit,“ říká Ondřej Šebek.

„Ve čtvrtek právě z důvodu vysvětlení našich kroků pořádáme Diskuzní kotel s příznivci klubu. Zde chceme argumentovat a zdůvodnit učiněné kroky. Změn bylo hodně, ale všechny mají logiku a návaznost. Ve vedení klubu pracujeme s více informacemi než běžný fanoušek, žádné rozhodnutí nebylo překotné a učiněno na základě maličkosti. Vždy se jednalo o souhru vícero faktorů. Chci zdůraznit, že lední hokej se hraje pro lidi, náš klub se pyšní nejlepším publikem v rámci české extralize a jsme na něj hrdi. Všechny kroky vnímáme jako službu fanouškům. O to více mě palcový titulek v dnešním vydání MF DNES pobuřuje a nesouhlasím s ním. I touto formou ujišťuji fanoušky, že jejich názor je důležitý, činíme všechny kroky tak, aby klub prosperoval a patřil svým významem a společenskoekonomickým zázemím tam, kde si všichni přejeme,“ pokračuje generální manažer HC ČSOB Pojišťovna Pardubice.

O Diskuzním kotli

„Internetové diskuze jsou legitimním nástrojem vyjadřování názorů, čteme je, s některými souhlasíme, s jinými ne, protože výchozí informace fanoušků nejsou zcela objektivní. Od toho jsou ale diskuzní fóra, aby lidé spolu mohli debatovat. Vůči klubu je tato forma jednostranná, proto všechny zveme na Diskuzní kotel, zde bude prostor si vše v klidu vyříkat.“

O zájmu fanoušků o pardubický hokej

Znak klubu

Umístění Pardubic po 23 zápasech

  • 2012/2013: 8. místo, 29 bodů
  • 2011/2012: 5. místo, 37 bodů
  • 2010/2011: 5. místo, 37 bodů
  • 2009/2010: 4. místo, 43 bodů
  • 2008/2009: 4. místo, 38 bodů

„Chápeme zájem a rozhořčení některých fanoušků nad současným stavem. Činíme kroky ve snaze jej zlepšit. Zájem fandů potvrzuje, jakým fenoménem je pardubický lední hokej nejen v našem regionu. Trochu mě mrzí negativita některých názorů, nám jsou zmiňovány jen ne příliš úspěšné kroky. Málokdo ale vzpomene na angažování dvou skvělých útočníků světové extratřídy Aleše Hemského a Davida Krejčího, které nám závidí celá extraliga. Podařilo se nám je získat, to někteří považují za samozřejmost, přitom se za tím skrývá obrovské množství práce.“

O odchodu Pavla Hynka

„Změna trenéra souvisela se snahou dát mužstvu nový impulz a rozbourat zažité stereotypy uvnitř týmu. Opětovně zdůrazňuji, že jsme se nerozešli ve zlém, Pavlu Hynkovi děkuji za práci, kterou pro pardubický hokej odvedl. Respektuji a uznávám jeho trenérské a lidské kvality. Do budoucna nemáme zavřené dveře pro případnou další spolupráci.“

O načasování odvolání trenéra

„Pavel Hynek byl sice odvolán po vítězném zápase, ale bylo to načasováno na začátek reprezentační přestávky, kdy bylo možné delší dobu trénovat. V zápasovém rytmu nemá trenér možnost něco udělat. Chtěli jsme, aby trenér ne pouze převzal tým, ale trénoval s ním. Výsledky jsou tristní, výkony však nikoliv. Věříme, že jsme na dobré cestě k výsledkovému obratu. Na současných výsledcích se mohl podepsat extrémně náročný program, kdy jsme sehráli čtyři zápasy v týdnu včetně cestování do a ze Švýcarska.“

O odchodu obránce Jana Koláře

„Toto je logická záležitost, hráč dostal nečekanou a překvapivou nabídku v době výluky NHL. Trh je hráči doslova přesycen, nechtěli jsme Honzu o tuto šanci připravit, nemusela se opakovat. Kluby KHL by mohly více preferovat hráče se zkušenostmi z NHL, navíc KHL má limit v počtu cizinců. Volili jsme ekonomickou náhradu po odchodu Jana Koláře do zahraničí, musíme se chovat jako správní hospodáři. Po sezoně by byl volným hráčem bez náhrady. Ekonomická realita je jasná, podobným způsobem odešli třeba Jakub Nakládal nebo dříve Libor Pivko.“

O odchodu Kristophera Beeche

„Nákup hráče ze zahraničí je vždy zastřen jistou dávkou nejistoty. Čekali jsme od něj lepší výkony, nicméně tu odehrál řadu dobrých zápasů, ve kterých odvedl spoustu černé práce. Čekali jsme vzestup jeho výkonnosti, ten však nepřišel. Vzhledem k tomu, že máme typově srovnatelné hráče z vlastních zdrojů, tak z perspektivních důvodů upřednostníme možnost herního a kariérního růstu našich odchovanců. Je to lepší, než abychom platili hráči, který bude mít s klubem pravděpodobně krátkou epizodu.“

O akcích pro fanoušky

Fanoušci

Průměrná domácí návštěvnost po třinácti zápasech v ČEZ Areně

  • 2012/2013: 8280 diváků
  • 2011/2012: 8284 diváků
  • 2010/2011: 8468 diváků
  • 2009/2010: 8680 diváků
  • 2008/2009: 8763 diváků

„Klub pořádal řadu akcí a aktivit mimo samotných extraligových utkání. Není to na úkor ledního hokeje! Tyto akce bereme jako dlouhodobou investici do zájmu fanoušků, ne všem se to může líbit, ale každý má možnost volby se jich účastnit, nebo chodit pouze na lední hokej. Zcela jistě to není tak, že by lidé ze sportovního úseku starající se o vrcholový hokej věnovali přípravě těmto akcím byť jen pouze z pěti procent. Nadační běh a drakiáda jsou věci, které pořádáme pro fanoušky, i díky nim se nám daří zachovat návštěvnost na loňských číslech přes horší sportovní výsledky. Chci ještě jednou poděkovat fanouškům za podporu. Že někdo píská, to je pro nás jasný signál, řešíme to dnem i nocí, aby se to posunulo a neopakovalo. Jsem přesvědčen, že kvalita našeho týmu a zázemí nás posunou tam, kam patříme.“

O letní přípravě

„Zaslechl jsem také názory, že jsme proslavili letní přípravu. To mohu stoprocentně popřít. Jakékoliv marketingové aktivity a akce hráčů A týmu byly koordinovány s realizačním týmem, netýkaly se zásadního omezení tréninku mužstva. Akcí se zúčastnili hráči individuálně, nijak neomezily letní přípravu. Tyto aktivity jsou pevnou součástí práce hráčů podobně jako tréninky nebo zápasový režim. Tyto akce jsou standardní a neomezují jejich přípravu.“