10.11.2008
Jan Hrabal, fotografie Štěpán Černý

Klub nemění identitu, kůň nadále zůstává jeho tradičním symbolem

PARDUBICE — Minulý týden prezentoval pardubický hokejový klub záměr obohatit program v ČEZ Areně o nového maskota, kterým by měla být zelená postavička s příjmením Jistič. „Musím vyvrátit, co bylo prezentováno, což je má chyba, že se bude jednat o oficiálního maskota klubu,“ říká generální manažer pardubického hokejového klubu Zbyněk Kusý.

Zbyněk Kusý
„Našeho loga se nevzdáváme a bude-li klub mít někdy oficiálního maskota, tak bezpochyby to bude kůň.“

——› Zbyněk Kusý
Během posledních dní zaznamenal HC Moeller Pardubice spoustu reakcí na toto téma, které se dostalo i na přední stránky některých novinových titulů. „Je mou chybu, že jsem si nepřečetl naši prezentaci a nevěnoval pozornost nadpisu, kde došlo k chybě, kde se psalo, že jde o prezentaci oficiálního nového maskota. Je mou chybou, že jsem se na tuto věc nepodíval včas, když jsem celý článek nechal přes redakci pustit na internetové stránky. V této oblasti jsem svolení dával já, aniž bych si to přečetl pořádně,“ pokračuje Zbyněk Kusý.

HC Moeller Pardubice by rád zlepšil a zpříjemnil prostředí v aréně pro nejmenší fanoušky. „Jako klub se v poslední době snažíme najít nové prvky, které by bavily fanoušky v ČEZ Areně třeba i před samotným zápasem. Máme potvrzeno samotným výzkumem, že na nedělní zápasy chodí hodně rodin s dětmi – maminky, tatínkové a děti. Ne všichni jsou z Pardubic, ale přijíždějí ze širokého okolí,“ tvrdí manažer Kusý.

„A takové dítě očekává i zábavu okolo hokeje, proto jsme začali uvažovat o věcech jako dětský koutek, který tu pro partnery klubu a hráče funguje přes tři roky. Začali jsme řešit, jak zabavit nejmenší diváky, aby se jim u nás líbilo,“ říká Zbyněk Kusý.

fanoušci

Proto začal hokejový klub přemýšlet o postavičce, která by dětem zpříjemňovala pobyt v aréně. „Uvažovali jsme o nějakém krtečkovi, myšákovi, ale děti se hodně zajímají o výpočetní techniku a počítačové hry. Připadlo nám jako přijatelné najít určitou figurku, která bude mít trochu veselý charakter a třeba i ve spojení s generálním partnerem, která se bude dát pohladit a bude působit tak trochu jako klaun,“ přibližuje své záměry Zbyněk Kusý.

„Náš záměr byl prezentován nešťastnou formou, zbytečně to lidi vyprovokovalo k reakcím ohledně identity klubu. Rád bych všechny uklidnil, že se nemusí ničeho bát. Tato postava bude pouze součástí zábavy při hokejových utkání v aréně. Můžeme jako další akce třeba pozvat kouzelníka, abychom uspokojili zvýšenou poptávku po zábavě pro nejmenší návštěvníky. Snad tyto naše aktivity naleznou odezvu u rodičů dětí, které budou v aréně ještě spokojenější,“ upřesňuje generální manažer HC Moeller Pardubice.

Oficiálním maskotem bude kůň

Symbolem pardubického klubu je po Sametové revoluci kůň a tak tomu bude rozhodně i nadále. „Náš klub po konci Tesly má nový znak se dvěma hokejkami a okolo je název klubu. Jeho autorem jsem já a dosud ho používáme,“ tvrdí.

V roce 2003 se generálním partnerem stala společnost Moeller elektrotechnika spol. s r. o. „Tehdy se dost řešilo, zda nebudeme mít náhodou zelené dresy, což je barva Moelleru, ale toto po nás tento partner nikdy nechtěl. Chci ale připomenout, že LTC Pardubice ve své době hrál v zelených dresech a nápisem LTC a malým znakem půlkoně,“ říká Zbyněk Kusý.

Logo je od začátku 90. let neměnné, drobnými úpravami prošel jen jeho vnější okraj, kde je zobrazen název klubu. „Tohoto loga se nevzdáváme a bude-li klub mít někdy oficiálního maskota, tak bezpochyby to bude kůň,“ jasně vzkazuje generální manažer.

fanoušci

„Sejdu se s člověkem, který se v tomto angažuje na jižní tribuně. Určitě se tímto tématem budu zabývat,“ zdůrazňuje. „Tato mýlka vznikla mou komunikační chybou.“

Reakce lidí byla každopádně velice ostrá, většina fanoušků spojení zelené postavičky a oficiálního maskota klubu nepřivítala… „To bylo logické, jen mi připadla až moc agresivní. Je to vždycky o komunikaci a my z toho vědu dělat nebudeme. Symbolem tohoto klubu je kůň a ten jím zůstane,“ říká Zbyněk Kusý.

„Do budoucna plánujeme oživení věcí v aréně, chceme angažovat roztleskávačky, chceme pracovat s motivem námořníka, protože jsme na Labi. Chceme nalézt více motivů k pobavení lidí, které budou originální a ne pouhými kopiemi,“ vzkazuje početné fanouškovské obci generální manažer HC Moeller Pardubice.

„Tyto věci jsme viděli v Evropě i zámoří, pokud člověk zaplatí vstupenku, tak má nárok vidět kromě ledního hokeje další zábavu s ním spojenou – světelné efekty, show, různou zábavní produkce, klipy a další drobnosti, se kterými počítáme,“ navazuje.

Fanouškům záleží na pardubickém klubu, to je dobře

I média se postavila tomuto záměru poměrně negativně. „To mě nepřekvapuje. Když to shrnu, tak vítězí negativní záležitost. Střet názorů, který je negativní, tak u určitých médií na ně reagují. Toto je věc, která lidi zajímá, jen si nejsem jistý, zda to je přímo na první stránky,“ myslí si.

„Překvapuje mě, že když třeba Ján Lašák vymyslí skvělý charitativní projekt s maskou, který je velice zajímavý, tak se o tom sice dočteme v malém článku na pokročilé stránce. Negativní věci jsou na prvních stránkách včetně fotografií. To mi přijde trochu divné. Kvalitní a pozitivní témata mají daleko menší medializaci oproti negativním tématům,“ uvažuje nahlas.

Celá záležitost je pro HC Moeller Pardubice velkým vzkazem, že fanouškům ze širokého okolí záleží na postavení klubu. Dokazuje, co HC Moeller Pardubice v tomto regionu znamená.

„Hokejový klub je velká reklamní agentura, která prodává sport. Nám jde o to, aby se lidé přišli na hokej pobavit a odreagovat a nechceme nic, co by poškozovalo image klubu a sportu vůbec. Doufám, že lidé pochopí, že nejde o nějakou nadstandardní věc, která by měla něco společného s oficiální prezentací klubu. Jde nám o to mít možnosti obohatit program v hale, který bude mít širokou podobu do budoucna. Ve finále uvidíme, jak to bude fungovat. Je důležité i také, jak tato figura se bude chovat, aby si našla cestu k dětem,“ říká Zbyněk Kusý.

fanoušci

Ten celou záležitost ihned intenzivně řešil s vedením Fan Clubu HC Pardubice. „Byl jsem během víkendu ve spojení s vedením, tuto záležitost jsme si vysvětlili. Fanoušci dobře ví, že nikdy nepodceňujeme jejich vztah ke klubu, který je na vysoké úrovni a za to jsme rádi,“ prohlašuje.

Každopádně se zelená postavička robota objeví na domácích zápasech HC Moeller Pardubice. Nebude vystupovat jako oficiální maskot klubu, ale jako doprovod domácích utkání. Malé děti si jej určitě oblíbí, občas od něj dostanou nějakou pozornost. Zkrátka se bude chovat příjemně tak, aby si jej nejmenší návštěvníci oblíbili.

„Uvažujeme o tom, že by se tato figura mohla jmenovat Perníček Dynamik, což je možná zajímavější. Můžeme oslovit firmy vyrábějící perníky, jestli by nechtěly se k této figurce připojit,“ říká generální manažer. „Uvidíme, jak na něj budou reagovat děti, uděláme pár testů. Budeme realizovat koňskou podobu společně s fanklubem, ta bude funkční v nejbližší době. Hned na tomto budeme pracovat, což bylo v plánu tak i tak. Kůň je symbol klubu a vždy zůstane. Nebudeme měnit identitu klubu, kůň zůstane na svém místě. Rozvíjíme i jiná témata, aby naše zábava byla inovativní a obohacující,“ dodává Zbyněk Kusý s tím, že klub bude v úzké spolupráci s fanklubem realizovat koňskou podobu oficiálního maskota tak, aby mohl být představen v nejbližší době.